לא ביקשתי שינצלו אותי
אבל בכל זאת מרגישה מועקה
איך שוב זה קורה לי?
מישהו פגע בנו ואנחנו מרגישים קטנים
מישהו ניצל אותנו ואנחנו בחוסר אונים.
תחושת מחנק של בושה ואשמה
על משהו שבכלל מישהו אחר עשה.
—
כולנו מכירים את זה.
זה קורה כל הזמן
שירות שלא לוקח אחריות על המוצר
אדם שמדבר לא יפה ולא מתנצל על כך
שינוי תנאי ההעסקה בלי שיש לנו מה לעשות
ועוד..
—
אז איך מתמודדים עם הפחד להתמודד מול הפוגע?
לעמוד על זכויותינו
להתרומם מעל העוול שנעשה?
*עוזרים לבושה לעבור צד*
בזמן הפגיעה אנחנו מרגישים חלשים
מישהו תפס אותנו לא מוכנים
ניצלו חולשה שלנו
חושבים שנוותר ולא נגיב.
אבל האם זה באמת כך?
דברים רעים קורים בעולם
לא את הכל ביקשנו
ולא הכל בשליטתנו.
לכן, עלינו להחזיר את הפרופורציה לתוך המחשבות, לשאול את עצמינו..
מי פגע?
מי אשם בכך שזה המצב כעת?
איך זה משפיע עלי?
מה עליו לעשות כדי לתקן?
מה עלי לעשות במידה ולא יקח אחריות על מעשיו?
—
המחשבה מתקנת
כשהבושה שייכת לצד השני.
כשאנחנו חוזרים להאמין בכך
אנחנו מאפשרים לעצמינו להתחזק,
לפעול ממקום של כח ונחישות
להיות חזרה בשליטה על מה שיקרה עם החיים שלנו
ולהאמין שאפשר אחרת.
צ'וגיאם טרונגפה
"מתחת לפחדים שלנו ניתן למצוא את העצב...
זו תחילת הדרך להשתחרר מהם."